Frågor


Hur uppfattar du det när folk bara kommer fram till dig, på stan eller t.ex. i skolan?? är det kul eller blir du bara besvärad??

Svar: Det finns inget bättre! Det är för mig ett grymt starkt tecken på att det jag gör uppskattas. Så om det är så att man ser mig på stan (eller i skolan) är det bara att komma fram och prata på! Jag bits inte ;)

Jag går på samma skola som du fast jag har precis börjat och känner verkligen press och känner ibland att jag är för dum för just den skolan, hur var det när du började där?? kände du också press och hur gjorde du för att klara första året?? :)
Svar: Jag tyckte det var riktigt jobbigt att börja gymnasiet! Ingenting var sig likt jämfört med grundskolan. Vår skola lägger ett större fokus på att vi skall utvecklas till vuxna människor och ta en hel del studiekopplade beslut själva. De två första månaderna var jag i kontakt med ett antal andra skolor och var faktiskt ett hårsmån i från att flytta över till Polhem. Men när rektorn där gav mig klartecken blev jag väldigt splittrad och kände att det skulle bli jobbigt att göra ännu en omställning. Istället gav jag mig f*n på att stanna och presterade efter mina förutsättningar, det är jag idag glad över att jag gjorde. Vår skola i sig är ganska tuff men att du är för dum för den tvekar jag på, du har ju ändå lyckats få de poäng som krävdes för att komma in och det var inga låga intagningspoäng i år. Jag tycker du skall stanna och prestera efter dina förutsättningar, gör du ditt bästa kommer du se att det löser sig och allt annat kommer också till att släppa. Om några månader kommer du inte längre tänka på samma sätt som du gör och du kommer att ha kommit in i "gymnasietempot" på ett helt annat sätt.





2010-10-28 | 19:18:31 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anny

Polhem suger ganska mycket ibland.. Jag tror du gjorde rätt i att stanna!

2010-10-29 // 22:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback