Rosabandet har blivit långtråkigt.


Rosa Bandet, vad är det, vad gör det och framför allt vad tycker omgivningen om det?


Jag tror inte det är någon som låtit Rosa Bandet under alla dessa år rinna mellan fingrarna, komma in i ena örat och ut ur andra. Rosa Bandet är en kampanj stödjandes Bröstcancerfonden, för varje band som säljs skänks en viss procentuell summa till denna fond.
Jag tycker Rosa Bandet är ett mycket bra sätt att engagera och motivera människor till att bidra till förbättring och utveckling, själv har jag ett Rosa Band till varje jacka.


Dock tycker jag dem gått för långt, de har gått från kampanj till livsstil, till något som alltid finns vid vår sida. Till en början var det meningen att de skulle kampanja under oktober månad varje år, nu gör dem det året om, men med en viss ökning under oktober. Jag tror detta bidrar till en förlust, det får oss att känna oss ”bekväma” i hela situationen. Det gör att denna kampanj som skall vara under en månad dras ut och kan jämföras med en serie som går på tv och följs av säsong efter säsong, den blir helt enkelt långtråkig. Att skänka tjugo kronor i månaden bidrar till 240 kronor om året, något många under tidens omständigheter ser som lagom, om Rosa Bandet istället enbart för kampanj enbart under oktober månad skulle dessa 240 kronor säkerligen kunna stiga till 300-400, ja i vissa fall skulle det nog stiga till tusentals kronor under denna månad (per person), något som skulle leda till en mycket större vinst och hjälpa så många fler.

 

Bröstcancerfonden finns där ändå, dit kan du skänka dina tjugo kronor varje månad, men låt Rosa Bandet förbli en årlig kampanj så skall ni se att era intäkter kommer öka och så många fler liv möjliggörs att räddas!


2010-10-21 | 22:25:52 | | 6 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

haha ja fast nu när vi flyttar och han får sin tjänst kommer han ju tjäna typ 6 ggr så mkt som mig hahha.. men kul att jag får följa;)

gonatt på dig!

2010-10-21 // 22:33:44
» Anonym

blev orolig när jag läste rubriken men insåg att du har huvudet på skaft! jag miste min mor i bröstcancer för två år sedan och står helt på din sida, inte ens jag orkar vända huvudet åt deras reklam dag in och dag ut året om, GÖR OM GÖR RÄTT CANCERFONDEN!

2010-10-21 // 22:47:05
» ante

tummen upp!

2010-10-21 // 23:22:18
» Emmelist

jag hoppas på fest...men ingenting planerat än. du då?

2010-10-22 // 02:45:26
» Anna is the shit!

Okejokej :) nej jag vet inte hur jag mår .. vad har du för dig? :)

2010-10-22 // 10:00:31
» Sofie

hejhej! Hoppas allt är bra med dig:) Följ gärna med mina äventyr i bl.a Schweiz och andra destinationer:)



Kram Sofie

2010-10-22 // 14:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback