Bloggrelaterade frågor.


Foto: Malin Asperstedt



1 - Hur länge har du bloggat?

Nästa onsdag är det exakt ett år sedan FavoritChrillan, eller som den hette då, FjortizFox såg dagsljuset!

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Den var nog uppbyggd av väldiga stereotyper, jag tänkte mig nog att alla som bloggade var lika dana till sättet och att de oftast gjorde sig till.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Det var Andreas Wijks blogg, Andreas Stil. Det var nog främst den som fick mig att starta bloggen.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Väldigt lite, jag känner att det inte är jag då jag från en början var väldigt oseriös och mest såg bloggandet som en enkel väg till ett gott skratt bland mina vänner, något jag idag kan tycka är något pinsamt.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Det är nog upp emot en 25-30 st. Jag följer en viss rutin varje gång jag sätter mig vid datorn.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Det är mestadels modeinriktade bloggar, men några är livstils och personliga bloggar.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Jag kan verkligen inte komma på någon specifik, jag känner ett visst samband till alla de bloggare vars bloggar jag läser.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Enkelt, det är Bave Amin (http://baveamin.blogg.se/). Jag anser att vi är lika till sättet, våra relationer till våra familjer men framför allt vårt synsätt på allt runt omkring oss.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

De tycker nog det är väldigt roligt. Till en början tyckte de nog, precis som jag, att det var väldigt oseriöst men med tiden har de åsikterna vuxit bort och idag tycker de flesta i min närhet att bloggen kopplad till mig är både rolig och intressant.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det tror jag de tycker, det gör i alla fall jag!

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag tror inte det är något man kan sätta en gräns för, det är något som är beroende på humör och tillstånd.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Det finns ingenting jag direkt kan komma på som jag inte har eller kommer att blogga om.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Hela vägen! Utan bekräftelsen hade jag nog inte fortsatt blogga, det är ju fört och främst för att synas jag tror alla driver sina bloggar. Det finns ju inget bättre än när en läsare kommer fram på stan eller man får en fin kommentar.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Till viss del tror jag det, det är klart att man inte kommer kunna lära känna mig på djupet men som person, absolut!

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Det har jag faktiskt gjort, bloggen, Facebook och fika, det är hur näringskedjan borde sett ut!

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Att bloggandet är beroendeframkallande kan nog ses som en skadlig faktor, bortsett från det ser jag inte hur det skulle vara skadligt.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

Det är klart att vissa kommentarer slår tyngre än andra, men jag vänder det mesta till "positiv" kritik. Därför är det sällan jag såras av en kommentar.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Nej, det kan finnas inlägg jag är mindre nöjd med att jag lagt upp men ångrat, nej. Ångrar man sådant man skriver i en blogg anser jag att bloggande är helt fel forum för en sådan person.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Oj, svår fråga. Det kan nog vara alla förutfattade meningar alla har gentemot mig som manlig modebloggare.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Absolut! Jag kommer att blogga så länge det känns bra och läsarna stannar.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Skall jag välja fem stycken? Det var en krävande uppgift det. Nej det går inte, jag säger istället att ni som vill kan göra det och sedan länka inlägget till mig så läser jag det.

 

Jag återkommer med dagens outfit senare idag.

Peace Out

 

 

 



2010-11-18 | 14:38:00 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

du har alltid så bra svar!

2010-11-18 // 14:57:21
» Gammal klasskamrat

Chrillan vi älskar dig trots att du bloggar ;)<3

2010-11-18 // 16:11:30
» liindblaads

förlåt för sent svar!



synd att vi int va där samtidigt :O kunde vi träffats ju :O!

2010-11-19 // 14:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback