Höstjackor

Nu kommer frågorna om mina val i jackväg under hösten som på räls, därför tänkte jag att jag kan ta och göra ett enkelt inlägg om detta.

För män har jag för tillfället fastnat för den uppklädda, lite "stureplansaktiga" stilen med rockar, trenchcoats och allt med dubbelknäppning. Även den enkla stilen med skinjacka och en enkel tischa med något slappt tryck på magen tilltalar mig för tillfället. Vad kan jag säga mer, lite bohem, men inte för mycket, något inslag lite då och då som i en "balongkappa" som den längst ner till vänster.



För kvinnor då, även där har jag fastnat lite för de uppklädda, fodrade kavajer, ridjackan, en stor pälsväst med en skinnjacka under. Samtidigt har jag fastnat för army-stilen, lite slitna och "tuffa" jackor, matchat med ett par bruna boots.


Om det är något jag helt dissar till hösten för killar är det mockajackan med fårpälskrage! På tjejer däremot, matchat med beigea toner går den hem hos mig, t.ex. som på bilden nedan.


Alla jackor är från Modekungen och Zara, kostnaderna är mellan 500-2000kr, dock kostar mockajackan 2800kr.

2010-09-18 | 19:05:55 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Carro

Svar på din kommentar: Mer än att vara sjövild i mitt rum med elgitarren i näven så ska jag inte göra nåt mer spec.. sjdå? ;)

2010-09-18 // 19:45:21
» Anonym

grymt bra smak!

2010-09-18 // 20:20:48
» Neha

Mocka jackan var snygg, fast dyr

2010-09-18 // 22:35:37
» kikki

Älskar kavajer, har hittat hos farmor och i mammas garderob och på myrorna några snygga. funderar också på att sy en vst i fuskpäls och någon snygg jacka med stor pälskrage. Heh, får se om jag hinner innan det blir vår och för vart för sådant x3

2010-09-19 // 15:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback