Förmåner med att vara bloggare?

Hej Chrill, chrill, chrillan! Det snackas alltid om att stora bloggare får en massa gratisgrejer och löner, stämmer detta? Får du någonting för att blogga? Och slutligen vad är det i sånna fall man som bloggare kan få?
Svar: Tjena, tjena tjenare! Jadu, det ligger en hel del sanning bakom det du hört. Självklart har bloggens storlek en viss betydelse i det du får/tjänar, ju större blogg desto bättre förmåner helt enkelt. Jag har turen att redan ganska tidigt lyckats få en del förmåner i form av "sponsorer" så som Fashionisland/Cheap Monday, Modekungen och lite andra saker, vilket bidragit i lite kläder samt accessoarer. Det man får är olika produkter dem vill att man skall testa eller bara synas i för att marknadsföra deras märke. Sedan till det där med lönen, man kan få ut löner, fast oftast är dessa inte direkt periodsstyrda som en vanlig tjänstelön utan de styrs av mängden annonser man lyckats sälja och kan tas ut när man sålt för 500kr. Nu när vi pratar om saker man får kan jag ju passa på att berätta att jag senast igår fick hemskickat saker, det var hudvårdsprodukter ifrån Nivea, Lumene och Calvin Kleins senaste parfym, One, grymma grejer om ni frågar mig. Det är väl mest sånt man får för en lite "mindre" blogg som min i jämförelse med bloggar som Kissies, Paow etc. där förmånerna kan vara telefoner och annat.


2010-09-17 | 19:59:05 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

jädrar vad grymt att du skriver det. inte många som hade gjort det utan istället låtsats att dom köpt allt själva.

2010-09-17 // 20:09:06
» louice

jag vill också haaa! ;O

2010-09-17 // 21:09:18
» FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Vad bra!

Nä, kollar på debatt. Du då? :)

2010-09-17 // 21:27:14
» Moa

Hej! Tack för en grymt bra blogg! Jag har suttit och bläddrat igenom dina inlägg ett tag nu och läste något om en Emma men hon har inte blivit nämnd något mer. Hur blev det med henne egentligen?

Puss

2010-09-18 // 00:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback