Glassmästare Angelin

Vem gillar inte glass, vem kan inte frossa ett helt glasspaket? Jag hör till den gruppen som älskar glass, hade jag fått hade jag kunnat äta ett glasspaket om dagen. Detta går ju tyvärr inte när man tränar och måste tänka nyttigt. Därför har jag tagit ett utmärkt och underbart recept på proteinglass från STILROBIN. Jag kände att det var dags att testa detta och inköpte därför lite kvarg och frysta hallon. Dessa produkter mixade jag ihop till en smet och frös sedan in. Glassen bara 65kcal per 100g gentemot tillexempel ett glasspaket med daimglass som innehållet 320kcal per 100g. Glassen är även mättande. Ett perfekt tilltugg till sommaren alltså!
Glöm inte att kolla in bloggen STILROBIN, där kan ni precis som jag kan få en massa insperation mellan allt från mat till kläder. Ni kan även passa på att göra som som mig och vara med och tävla om veckans blogg.
Pusspuss

Låt stå i frysen minst 2 timmar och rör om med jämna mellan rum tills det frusit ordentligt


2010-05-07 | 15:23:43 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

detta måste du göra till mig nån dag :D

2010-05-07 // 15:27:30
» Vik

Åh guuud va gott det ser ut! Var det det också, hih? :)

Isf, undrar om man kan få tag på kvarg där jag bor, för jag vill också göra detta.. :P

2010-05-07 // 15:35:28
» Anonym

MUMMA! Men kvarg och lätt-kesella samma sak typ va? :)

2010-05-07 // 20:08:34
» FITTNEGER

SIEG HEIL DIN FITTNEGERBAJSKISSBÖG

2010-05-08 // 17:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback