Mitt 2oo9

Chacha, jag är la tvungen att göra ett inlägg om hur mitt 2oo9 varit.

Hm vart skall jag börja, i januari nån stans kanske är bra. Okej nu börjar jag, mitt 2oo9 började som vilket år som helst, det enda som var något att "se fram emot" var att det bara var en termin kvar på grundskolan. Efter att ha gått tio år på en skola var det dags att byta, det var något jag under de tre senaste året sett fram emot något fruktansvärt. Det bästa med att det var sista terminen var att det enbart skulle vara en massa nationella prov, det gjorde att man kunde chilla mer än man någonsin tidigare gjort i skolan. I februari åkte vi på "skidresa" med alla niorna, det var något jag och många andra var sjukt taggade på att göra. Man kom hem med en del blåmärken haha.
Att vi hade så mycket nationella prov gjorde att man kunde fokusera nästan allt på fritiden, jag var med vänner, shoppade en hel del och självklart spelade jag fotboll också. Våren bara blåste förbi och snabbare än jag kunde ana satt jag på en avslutningsbal i kostym och redan dagen efter satt jag i mina avslutningskläder med ett betygskuvert i handet och lyssnade på min lärare som berättade om hur vi skulle käpa för att nå våra mål. Redan på kvällen var det fest, vi träffades på ett berg vid vattnet med dricka och musik, tyvärr så regnade det så det blev inte allt för länge. Dessutom hade någon som gått förbi ringt polisen så på vägen hem kom det mc-polis och två bilar. Sommaren blev bad, fest och shopping, det var också i somras jag för första gången sett en död person. Det var när jag med några vänner var och badade i Sisjön, en man hade dött inte ens tjugo meter ifrån oss så räddningstjänst kom för att dra upp honom. De var inte så diskreta heller utan drog upp honom och la honom mitt på plan mark för att kunna beskådas av därvarande "publik". Samma vecka fick jag ett kuvert, jag visste vad det låg i (gymnasieintagning). Trots det var jag inte särskilt nervös när jag öppnade det, jag visste redan innan att mina betyg skulle räcka till då förra årets intagning enbart varit 220p. Som jag trodde hade jag kommit in på en skola vid namn Mikael Elias Teoretiska. Resten av sommaren blev lyckad med vänner och resande.
I slutet av augusti väntade den stora dagen, jag började på den nya skolan. Till min förvåning var skolan inte så populär bland killar och det kunde man se när man blev indelad i klasserna, vi är 4killar och 33tjejer i klassen. Detta är något en kille nästan enbart kan drömma om men efter ett tag inser man att det är ppå tok för lite killar, det behövs några till.
Sommar blev till höst, den mest deprimerande årstiden. Allt blir mörkt, det blir kallt och man orkar i prncip inte göra någonting. Det enda man gör är nästan att gå till skolan och sedan sova. Någonting jag faktiskt gjorde under denna dystra tid var att skapa bloggen, den gjordes på en tråkig lektion då jag behövde något att liva upp stämningen med. Sen dess har bloggen rullat på och jag har fått fler och fler läsare. I december kom det jag längtat efter under hela terminen, jullovet. Mycket mysigt lov med mycket mat och presenter, dock kommer det man fruktar mest med stormsteg mot en, SKOLAN!

Det var mitt "jätteintressanta" år.
Pusspuss(L)


2010-01-02 | 15:05:09 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback