Kvinnlig domenans?

Alla femenister tjatar om denna jämnlikhetspolitik som måste råda i Sverige för att vi skall kunna kalla oss ett frihetens land. Var har vi då denna jämnlikhet när det gäller mode? Om man som kille bryr sig om vad man har på sig är man gay och liknande (samma sak om man bloggar som kille), varför har inte en kille samma rätt att tänka på sina kläder som en tjej? Man kan se detta när man sitter och kollar kläder på olika hemsidor, det finns inte alls ett lika stort urval för oss killar som det gör för tjejer och när man ibland går in i en butik för att handla kläder kan man ofta bli anorlunda behandlad, det känns nästan som att man är en liten pojke när de i butiken skall komma fram och fråga med sin tillgjorda barnröst om man behöver hjälp femtioelva gånger. Jag kan väl själv välja vad jag skall ha på mig, vad f*n är problemet lixom? Men vad det gäller onlineshopping har H&M nog det största försprånget vad det gäller jämnlikhet trots att det har en bra bit kvar. Sämst är Åhléns, en butik som jag ofta handar i. Det är troligen den butik jag hittar mest i men när man sedan sitter hemma och kommer på att man kanske skulle behöva en ny västa nu till våren vilket man vet att Åhléns har ett stort utbud på så går man självklart in på deras hemsida för att kolla. Det enda jag kan hitta till oss killar är två par kalsonger och ett skärp i princip. Så en än gång, var gömmer sig jämnlikheten?
(Kan också säga att jag inte är gay, jag gillar mode men det påverkar inte min läggning!)



2010-01-19 | 22:05:26 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback